Main Search
Forum :: Forum miłośników aut ciężarowych :: Strona Główna
 
 
FAQ Members Groups Profile Private Messages

Nowe Renault Magnum DXi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum :: Forum miłośników aut ciężarowych :: Strona Główna -> Renault
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koziol




Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tykocin

PostWysłany: Czw 12:45, 24 Sie 2006    Temat postu: Nowe Renault Magnum DXi

Silnik,dynamika i duży zapas momentu obrotowegoRenault Magnum jest wyposażony w zupełnie nową jednostkę napędową DXi 12 o mocy 440 lub 480 KM:-Pojemność 12 litrów, 6 cylindrów ustawionych w układzie rzędowym, turbosprężarka i intercooler, 4 zawory na cylinder. - Wałek rozrządu umieszczony w głowicy. - Elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze. - Nowy elektroniczny moduł sterowania pracą silnikaObydwie wersje silnika, o mocy 440 lub 480 KM, charakteryzują się maksymalnym momentem obrotowym dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów:- 440 KM: 2040 Nm w przedziale od 1050 do 1450 obr/min.- 480 KM: 2240 Nm w przedziale od 1050 do 1450 obr/minModele wyposażone w opcji w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver II mają dodatkowo do dyspozycji zapas mocy - 200 Nm, dostępnych automatycznie przy pokonywaniu wzniesień w zakresie od 1050 do 1300 obr/mNiższe zużycie paliwaDzięki wysokiemu ciśnieniu doładowania, poziomowi sprężania i precyzyjnemu wtryskowi, silnik DXi 12 charakteryzuje się wyjątkową sprawnością i niskim zużyciem paliwa.skrzynie biegówMechaniczne skrzynie biegów ZF: komfort prowadzeniaSilnik DXi 12 jest seryjnie dostępny z mechanicznymi skrzyniami biegów typu ZF, znane już z modelu Renault Magnum i cenione dla prawdziwie komfortowej zmiany biegów: - ZF 16 S 181 OD 16 biegów do przodu / 2 wsteczne 16,41 (13,8/0,84) - ZF 16 S 221 DD 16 biegów do przodu / 2 wsteczne 16,41 (16,41/1).Jeden zoptymalizowany program pracyOferowana w opcji skrzynia biegów Optidriver II, szczególnie wygodna w użyciu, całkowicie automatyzuje proces zmiany biegów (12 biegów do jazdy do przodu, 4 wsteczne). Firma Renault Trucks opracowała zoptymalizowany program pracy skrzyni, który określa najkorzystniejsze przełożenie w zależności od warunków jazdy, zapewniając jak najwyższą sprawność zespołu napędowego.Mniejsza masaSkrzynia Optidriver II jest o 50 kg lżejsza od mechanicznych skrzyń ZF, co przyczynia się do zmniejszenia masy własnej.Funkcja Optifuel: 40 dodatkowych koni mechanicznych i zaoszczędzone litry oleju napędowegoFunkcja, w którą jest wyposażona skrzyniaOptidriver II, pozwala elektronicznie zwiększyć sprawność silnika w przedziale od 1050 do 1300 obr/min. Kierowca automatycznie dostaje do dyspozycji dodatkowe 200 Nm momentu obrotowego lub blisko 40 KM mocy na ostatnim przełożeniu. Eliminując potrzebę redukcji biegów na niektórych wzniesieniach, funkcja Optifuel poprawia komfort prowadzenia i wpływa na zdecydowane zmniejszenie zużycia paliwa.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shoot
Administrator



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sokołow Podl.

PostWysłany: Czw 12:49, 24 Sie 2006    Temat postu:

Genialna ciężarówka, już wersje AE oraz Integral były extra, a nowa wersja DXi poprostu świetna, chociaż obiło mi się o uszy że starsze magnumki mają większą kabinę..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum :: Forum miłośników aut ciężarowych :: Strona Główna -> Renault Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Back to Top              
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Jenova Template © digital-delusion.com
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Regulamin