Uciu
Moderator
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:58, 24 Sie 2006 Temat postu: Scania serii R |
|
|
Szwedzi nie poszli jednak na całkowitą zmianę wizerunku, bo i po co, skoro kabiny serii 4 zaprojektowane przez mistrza Bertone wciąż wyglądają atrakcyjnie. Tym razem styliści Scanii sami popracowali nad odświeżeniem wyglądu kabin opierając się na projekcie słynnego Włocha. Efekt jest taki, że na pierwszy rzut oka szoferki nowych Scanii serii R wyglądają bardzo podobnie do poprzednika, są jednak jeszcze bardziej opływowe i smuklejsze. Jednocześnie nie sposób ich pomylić z żadnym innym samochodem - sprawa identyfikacji jest bezdyskusyjna. Najbardziej widoczną zmianą jest ogromna atrapa chłodnicy w kształcie wielkiej litery V, której żebra nie są teraz lakierowane w kolorze kabiny, ale utrzymane w srebrzystostalowej barwie.
Nowy pojazd charakteryzuje wiele innowacji i unikalnych rozwiązań technicznych. Jakość, jeszcze niższe koszty eksploatacji, niezawodność, łatwiejsza obsługa oraz komfort pracy kierowcy były głównym celem konstruktorów Scanii. Z dotychczasowej serii pojazdów wykorzystano prawie 65% wypróbowanych elementów. Wprowadzono wiele unikalnych i innowacyjnych rozwiązań. Na pierwszy rynkowy ogień Scania wystawiła pojazdy w do transportu dalekodystansowego. Następne wprowadzane będą w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy.
By wyeliminować wszelkie niedociągnięcia w konstrukcji i procesie wytwarzania Scania wyprodukowała aż 600 pojazdów przedseryjnych i poddała je morderczym testom. Poszczególne układy aut przeszły drobiazgowe próby laboratoryjne, a prototypy przejechały ponad 3 mln km. Poza tym 50 aut pracowało w przedsiębiorstwach przewozowych doświadczając trudów codziennej eksploatacji - 200 kierowców przejechało nimi 4 mln km. Efekt tych prac to niesamowita pewność z jaką szefostwo firmy prezentuje serię R. - Naszym priorytetem podczas tworzenia nowej serii było osiągnięcie jeszcze wyższego komfortu pracy dla kierowcy i wprowadzenie rozwiązań pozwalających na uzyskiwanie jeszcze lepszych wyników ekonomicznych przez naszych klientów. Pojazdy nowej serii mają niższą masę, są jeszcze bardziej niezawodne, mają jeszcze lepsze osiągi - powiedział podczas światowej premiery auta Leif Östling, prezes Scanii. - Dzięki poprawionej aerodynamice kabiny i bardziej zaawansowanej kontroli pracy silnika zużycie paliwa zostało zmniejszone nawet o 3%. To jednak nie wszystko - we wrześniu 2004 r. zaoferujemy naszym klientom nowy silnik Euro 4 o mocy 420 KM, w którym poziom emisji tlenków azotu został obniżony o 30%, a cząstek stałych o 80%.
W ostatnich latach w przemyśle motoryzacyjnym nastąpił znaczny postęp techniczny. W zakresie innowacji Scania wyznaje zasadę stosowania wyłącznie dojrzałych, sprawdzonych rozwiązań i tylko takie wprowadza na rynek. W pojazdach serii R jedną z najistotniejszych jest wprowadzenie instalacji elektrycznej CAN. Scania ułatwiła też życie producentom zabudów umożliwiając bezproblemowe podłączenie zabudowy do instalacji pojazdu. Producent zabudowy nadal może stosować analogowe wyposażenie, a jednocześnie korzystać z wielu udogodnień oferowanych przez magistralę CAN w ciężarówce.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|